Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
KMOTR
Profil uživatele
Opel Corsa 1.4 16V – „PINK BONBON“

Slovo majitele:

Co říci úvodem, snad jak jsem k tomuto autíčku přišel. Jak už to většinou bývá, nějakou zajímavou souhrou okolností. Po zdárném ukončení autoškoly jsem řešil otázku, s čím jezdit? Co koupit? Neměl jsem totiž úplně jasnou představu, jaké auto by se mi líbilo.. Měl jsem jasno, pouze po finanční stránce a v tom, že to bude, vzhledem k mému zdravotnímu omezení „automat“.

Někdo si možná řekne, že koupit auto s automatickou převodovkou, není v dnešní době, kdy je aut ke koupi jako máku, žádný problém. Byl jsem o tom také pevně přesvědčen, ale po té co jsem strávil na internetu, nejednu bezesnou noc a na mých botách, bylo znát opotřebení, z vyštěrkovaných ploch autobazarů, přestával jsem i já, mít úsměv na tváři. S tím „automatem“ to nebude zas tak jednoduché, tato věta mě hlodala v mysli každý den. Né, že by se v našich autobazarech nevyskytovala auta s touto vymožeností. Ale mě osobně nelákaly desetileté „skvosty německého automobilového průmyslu“. Ať měly na naleštěných kapotách více, či méně hvězd, vrtulí a kruhů. Mnou „vysněné, celkem mladé auto s motorem, do obsahu motoru 1800 cm3, nebylo stále k nalezení.

Naděje mi svitla, až jedno únorového večera, když jsem na internetu našel zajímavou nabídku, jednoho Středočeského autobazaru ve které, byl ke koupi Opel Corsa. Nabídka mne zaujala, takže již na druhý den byla podniknuta výprava, do výše zmíněného autobazaru.

Už na ploše autobazaru mne zaujal zajímavý odstín barvy auta. Po prohlídce a projetí auta, bylo rozhodnuto. Stal jsem se majitelem mého prvního auta v životě. Ten pocit……, no co k tomu říct…Při předání, skoro kouzelného klíčku, jsem sotva popadal dech. V tu chvíli jsem byl pocitově bohatší, něž zde nejmenovaný majitel Microsoftu……

A teď už konečně k samotnému Oplíkovi. Byl dovezen, jako nejedno auto v našich končinách, ze zahraničí konkrétně ze Švýcarska. Tam si ho, jako nový zakoupila v roce 2002, jistá starší paní. Jezdila s ním až do roku 2006. Ve stejném roce, jej však nabourala, aproto byl jako bouraný dovezen do ČR, zde opraven a mnou zakoupen. Oplíkovým srdcem je motor 1.4 16V (Z14XE), spřažen s automatickou převodovkou se čtyřmi stupni. K pohodě posádky, v jeho kabině přispívá celkem bohatá výbava. Začínající čtyřmi airbagy, elektrickými okny, zrcátky, končící klimatizací.. Autíčko je i přes své malé rozměry, které mu zaručují dobrou manévrovatelnost , celkem mrštné a svižné. Jeho podvozek a jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a nezáludné, mě osobně překvapil stabilní podvozek a výborná účinnost brzd. Pohodlí a prostor pro posádku mě připadne dostačující. Mezi negativa bych zařadil celkem vysokou spotřebu pohonných hmot. Ač si myslím, že nemalý podíl na tomto faktu, má automatická převodovka. Její převody jsou totiž krátké, zajišťuje to sice velni slušnou akceleraci, ale… Pro představu, při rychlosti 110 km-h, motor točí na čtvrtý převodový stupeń 3000 otáček za minutu. A nejvyšší točivý moment a 90 koní výkonu se dostaví až při 6000 tisících otáček za minutu. Spotřeba se tedy pohybuje, rozmezí 6 až 9 litry benzínu na 100 km. Z důvodů potřeby a najetí většího množství kilometrů, mám v Corse nainstalován pohon na LPG. Jako další neduh, který má ovšem spojitost opět s automatickou převodovku, bych jmenoval snad jen absenci systému ASR, pro zimní provoz. Jinak jak jsem již psal je Corsa , s tímto motorem dobrou volbou a ve spojení s manuálně řazenou převodovkou, to platí ještě o něco více. Moje Corička je naprosto sériovým kouskem (no naprosto ne pozn.webmastera) snad jen ruční ovládání plynu a brzdy je malou zvláštností , pro mne ovšem nutností. To bylo asi vše co bych pronesl o tomto stroji. Závěrem, bych chtěl poděkovat všem, kteří se podíleli, podílí a doufám, že případně budou podílet na zkrášlování, opravách a úpravách Corsičky. DÍÍÍÍÍÍÍKYYYYY!!!!!!! (od té doby co jsou peníze se neděkuje! pozn. webmastera)


Kupní stav